Alpenfahrt 2009 Karyntia
Nie można oprzeć się urokowi BMW 328 z 1938 roku, ani o rok młodszego MG. Za to Triumph Roadster 2000 z 1949 roku powala swoim dostojeństwem, podobnie jak Jaguar XK 150 S z roku 1957.
Te cacka robią wrażenie, bo nie tylko wyglądają jakby dopiero zjechały z taśmy produkcyjnej, ale w dodatku są na chodzie i to jakim!!!
Międzynarodowemu rajdowi starych samochodów Alpenfahrt 2009, jeszcze starszemu niż one same – bo jego historia zaczyna się... uwaga... w 1910 roku – przyglądaliśmy się w Bad Kleinkirchheim w austriackiej Karyntii.
Wejdź na Forum Fanklubu Rajdów Aut Retro |
17 września 2009 roku na starcie pod górą Kaiserburg, tuż obok rzymskich term, stawiła się blisko setka takich cacek z Austrii, Niemiec, Włoch, Luksemburga i Szwajcarii. Wszystkie jak spod igły, wszystkie z przyśpieszeniem godnym najnowszej generacji aut. W miasteczkach, przez które przejeżdżały, budziły sensację. Przy drogach zbierali się ludzie, kiwali kierowcom, którzy wyglądali często jakby przez pomyłkę trafili do innej epoki. Skórzane pilotki na głowach, ażurowe rękawiczki ze skóry na dłoniach, gogle na oczach. Aż szkoda, że nie było wśród nich naszych rodaków w poczciwych Syrenkach, Warszawach i Trabantach. Sensacja murowana! Tym bardziej, że była tam obecna Skoda 1000 MB Rallye z 1964 r. z czesko - austriacką załogą.
Odbywający się co roku Alpenfahrt jest w Europie rajdem popularnym i wcale niełatwym. Kierowcy wypielęgnowanych weteranów szos musieli w 2009 roku w ciągu trzech dni pokonać 949 kilometrów alpejskich tras, na dodatek często w ulewnym deszczu. Pierwszego dnia - 179 km, drugiego - 457 km, trzeciego - 313 km. W ten sposób objechali całą Karyntię wzdłuż, wszerz i w poprzek.
Do mety dojechało 88 samochodów, reszta nie dała rady wrócić o własnych siłach. Korzystać musiała z pomocy drogowej. Najlepszy okazał się Jaguar Coupe z 1967 roku, który na rajd przyjechał z Niemiec, prowadzony przez Daniela Volke (drugi kierowca - Andrea Berenfeld). Tuż za nim było piękne, czarne Volvo z 1947 roku prowadzone przez austriacką załogę (kierowca - Franz Brachinger, drugi kierowca Otmar Schlager).
A my nie mogliśmy oprzeć się czarowi tych starych aut. I tak powstał pomysł na Fan Klub Rajdów Retro Samochodów. Teraz oddajemy go w ręce wszystkich fanów motoryzacji aut z poprzedniej epoki. Jeśli kochacie stare samochody piszcie o nich na klubowym forum, komentujcie, radźcie innym, zamieszczajcie zdjęcia, filmy i fotoblogi z organizowanych przez was rajdów weteranów na czterech kółkach. I zwróćcie uwagę na turystyczne walory miejsc, w których rajdy takie się odbywają.
Na początek obejrzyj fotobloga z Alpenfahrt 2009 z austriackiej Karyntii.
Poczytaj też bloga z Karyntii
Opcja tylko dla zalogowanych
Wybrana opcja dostępna jest wyłącznie dla zalogowanych użytkowników. Zarejestruj się już teraz, szybko, łatwo i za darmo!Komentarze:
Polecam wszystkim miłośnikom starych samochodów zlot fanów Fiata 500! Naprawdę świetna impreza! www.blumenriviera.pl/Wlochy/Riwiera_Wloska/Przewodnik/Wydarzenia/Ligurian_Festivals/
Co wy widzicie w tych starych samochodach. Jedyną ich zasługą jest to, że są stare, a stare to wcale nie znaczy piękne. Nie ma jak nowa BMW-uszka, najlepiej taka z odkrytym dachem.
podaje link do strony Alpenfahrt: http://www.alpenfahrt.com/?ar 22
Super impreza - polecam każdemu...